Ik zou graag de titel van een kinderboek weten dat ik ooit gelezen heb. Kan iemand mij helpen?

Het gaat om een dun kinderboekje (niet voor kinderen van 5-6 jaar, maar eerder van 9-12 jaar). Het boek gaat over een jongen met een spin als beste vriend (ik dacht dat hij allergisch was voor het gif van zijn spin en als de spin hem beet dan viel hij flauw). Verder ging het nog over aliens die ineens kwamen. Het is een redelijk speciaal boekje want tijdens het verhaal kan je kiezen hoe het verder afloopt: bv. op het dak lopen aliens en dan kan je kiezen:

- het hoofpersonage gaat het dak op: lees verder op p. 20
- hij gaat niet het dak op en gaat terug naar beneden: lees verder op p. 35

Zo een keuzes kon je een aantal keer maken, zodat er eigenlijk 10 verschillende verhaallijnen waren.

Verder dacht ik nog (ik weet dit niet zeker) dat op de voorkant van het boek de jongen, liggend op het dak, te zien was met een alien die naderde.

Als dit niet genoeg informatie, meld het dan even, dan zal ik proberen wat meer info te geven.

Benieuwd of iemand mij kan helpen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bedankt mensen, maar de titel is al gevonden (ik vind het echt ongelooflijk). De titel is:

De beet van de demon

Mocht iemand het boekje ooit eens tegenkomen, zeker lezen. Het is een kinderboekje, maar o zo leuk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee,maar klinkt als een leuk boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat was het zeker. Daarom ook dat ik deze vraag stelde ;) Ik denk zelfs dat het mijn eerste leesboekje was (ik had het uit de schoolbibliotheek vandaan gehaald)

Het beste antwoord

Ik weet niet meer of er een spin in zit, maar het boek heb ik en die is zeker goed:
''De beet van de demon'' heet ie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een boek van de schrijver Thais Teng,hier zie je zijn hele oeuvre,als het lukt.
1.De heerser van Mordan
2.De ring van Ardek
3.Vreemde gasten
4.Een vleugel aan flarden
5.De aanval van de vuurkevers
6.De vloot van de sultan
7.Het masker van de piraat
8.Roebels voor de generaal
9.De man met het pistool
10.Het spoor van de spookvos
11.De zoon van de slang
12.Gisteren is nooit te laat
13.Aardig is niet genoeg
14.Door het dode land
15.Licht op de heuvel
16.400 graden in de schaduw
17.De donder van tienduizend hoeven
18.Gezocht door de tijdpolitie
19.Tovertaarten en nachtgluiperds
20.Prooien van de zielzuiger
21.Doelwit Den Haag
22.Verboden voor mensen
23.Grol maakt lol
24.De prins van Kwaakland
25.Als de cactussen zachtjes fluiten
26.Tais Teng A-Z
27.Kadetjes aan de bomen
28.Als er een ster valt
29.De waanzinnige verzamelaar
30.De sultan van de maan
31.De goudmaker
32.Der grosse Winter
33.[geen titel]
34.De vreselijke prijs
35.Een knoop in je stoelpoot
36.Walvis aan bakboord
37.De orka van de winter
38.Gifschip Osaka
39.Waterrovers
40.Dode ogen
41.Voorbij de zerken
42.De wortels van het woud
43.Bloedzusters
44.Langs de Duisterweg
45.Het derde antwoord
46.Gruwelgeintjes
47.De beet van de demon
48.Nieuw bloed
49.De trap naar de Nederzee
50.Het hart van de duisternis
51.Cepheïde
52.Glazen speren
53.Neonmaan
54.Aan de oevers van de nacht
55.Laserlicht
56.De gunsteling van Sedna
57.De eilanden van de Avond
58.Klauwen van ijs
59.Heksenbaantjes
60.De middernacht discoshow
61.De wolven van Rome
62.De brug van de stollende dromen
63.Het brievenmysterie
64.Do you want a glass of blood?
65.Chatbox leugens
66.Hocus pocus oei!
67.Een hoed vol kakelkonijnen
68.Koemest en paddenbloed
69.Life on Mars
70.Het goud van de farao
71.In de gloed van vulkanen
72.Verboden vingers te voeren
73.Zwartekattenkwaad
74.Monsters and mermaids
75.Hocus pocus pas op!
76.Aaien op eigen risico
77.Duizend eilanden ver
78.Het net van de vuurgod
79.De toren van de woestijngeesten
80.De zoon van de zadelmaker
81.De beschermgeest
82.Computercode Cthulhu
83.De schepen van de schemering
84.Rechtsaf bij volle maan
85.Gratis reis, nu met wilde beren!
86.De grijns van de djinn
87.Onder parelmoeren hemels (*)
88.Mijn beste vriend is een vuile rat
89.Ridder Fred zonder vrees
90.Ankerdag
91.Circus Griezelbot
92.De winter dat de vlammen bevroren
93.De jongen van smaragd
94.The emerald boy
95.Gouden dwaalwegen
96.Gare dino's en de grote Kika Cola test
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat een fenomenaal geheugen als je die titels allemaal uit je hoofd weet....! Of ontbreekt de bronvermelding misschien nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Weet je toevallig misschien ook of je bij een van de 95 andere boekjes zoals bij 'De beet van de demon' je eigen verhaallijn kan kiezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat je maar één bron kunt vermelden en heb juist die vermeld,waar niet de hele rits titels opstaat. Maar om jou te plezieren,hiet komt ie alsnog. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tais_Teng @Daen , nee, helaas weet ik dat niet, ik heb mijn kennis ook uit internet. Wat ik ooit van Teng heb gelezen, waren sci fi boeken voor volwassenen.
Maar probeer het eens met google.