Help.... ik wil een boek maken

Ik zou dolgraag een boek willen maken. Is er ook een website waar je dit stap voor stap kan (leren) doen? Is er ook Software om een boek te maken?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zou graag een kinderboek willen maken. Met het Genre Avontuur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou dan toch eerst moeten schrijven, voor je een boek kan maken ;)..

Antwoorden (5)

Wat voor boek?
Je kunt gewoon in Word al een boek maken.

http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/een-gevouwen-boekje-maken-HP003072950.aspx

Wil je het laten drukken, dan zijn verschillende mogelijkheden:
Naar een uitgever sturen en maar hopen dat die het wat vindt.
In eigen beheer uitgeven en maar hopen dat je het verkoopt.

http://www.bestenzetprinting.nl/stappenplan?gclid=CPWWofbIkqgCFcSCDgodPWCMCQ

Bij unibook publiceren ze elk boek. Zelfs met alle fouten er nog in:
http://www.unibook.com/nl/je-eigen-boek-publiceren?gclid=CLK87pnJkqgCFdsU3godXmZ7DQ

Bij boekenproefschriften is ook vanalles mogelijk
http://www.boekenenproefschriften.nl/drukkerij/index.html

Zo zijn er nog veel meer..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je het dan ook laten vastleggen. Auteurs rechten en zo...?
Je kunt een cursus schrijven doen bij de loi (of de nti)

Toegevoegd na 33 seconden:
daar kun je ook een proefles downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schrijf het boek, en als je zelf de illustraties wil doen moet je die er ook maar bij maken. en ga dan op zoek naar goede uitgevers, kijk wel naar welke uitgevers bij jouw boek passen. stuur ze al je materiaal op, en onthoud: houd vol, J.K. Rowling heeft ook tientallen uitgevers bezocht en werd telkens afgewezen, als jouw boek goed genoeg is, zal er vanzelf een uitgever geinteresseerd zijn en zal hij jouw verhaal tot een boek vormen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met schrijven, en lees zelf voor inspiratie. Kijk desnoods bij andere schrijvers af, zolang je het je eigen maakt.

Oefening baart kunst, dit is altijd het geval geweest.

Toegevoegd na 31 seconden:
Oja vergeten, en durf je werk te laten zien zodat je van de kritiek kan leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is wel een goed schrijvers forum, daar kun je dingen plaatsen waar anderen dan op reageren om wat puntjes te verbeteren en tips te geven. Ook zijn er allemaal tips te lezen.
En van anderen tips geven leer je zelf ook weer meer.
Kijk hier maar eens op: