Wat is een aanrader voor boeken deze vakantie?

Ik ben 17 jaar, en hou van simpele boeken, die niet heel spannend ofzo zijn.... Echt van die makkelijke leesbare boeken.. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Eén van de honderden boeken uit de Bouquetreeks. Voldoet geheel aan je beschrijving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook eens kunnen kijken naar de boeken van Sophie Kinsella. Recent bekend door de film Shopaholic. Of de boeken van Jill Mansell.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goddelijk Gemis - Tiffanie DeBartolo
Echte mannen eten geen kaas - Maria Mosterd
Dochter van de jungle - Sabine Kuegler
Fatwa - Jacky Trevane
Nog eenmaal mijn moeder zien - Zana Muhsen
Monddood - G. Doris & D. G.
Nieuwe buren - Saskia Noort
Wie hoort mijn tranen - Fauziya Kassindja
De eetclub - Saskia Noort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk een gok, maar dit boek lijkt me wel wat voor jou: het is geschreven door een meisje van 16. Het is een droevig, maar mooi boek. Zet de doos kleenex maar in de buurt als je aan het lezen bent:

"Voor ik doodga'' van Jenny Downham.
Korte beschrijving: (met dank aan bol.com):

"'Het gaat echt gebeuren.Ze zeiden dat het zou gebeuren, maar dit is sneller dan wie dan ook had verwacht.'

Iedereen gaat dood. Dat weten we allemaal.
Met nog maar een paar maanden te leven weet de zestienjarige Tessa dit beter dan de meeste mensen.
Ze heeft een lijst gemaakt met tien dingen die ze nog wil doen voor ze doodgaat. Nummer één is seks. Ze wil ook nog drugs gebruiken en autorijden. Maar het is niet altijd eenvoudig om te krijgen wat je wilt. En krijgen wat je wilt is niet altijd krijgen wat je nodig hebt. En soms worden dingen belangrijk waarvan je het nooit had verwacht.

Hartverscheurend, grappig, maar niet sentimenteel – Voor ik doodga is een buitengewone roman, een lofzang op het leven in de vorm van een verhaal over sterven. Een boek dat niemand onberoerd zal laten."
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de boeken van Terry Pratchett heel erg leuk. Probeer eens wat van de schijfwereld verhalen. In iedere bibliotheek verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens iets van Isabelle Allende. Dat is niet al te ingewikeld maar wel spannend.
bv 'het huis met de geesten', en 'eva luna'.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ken je de boeken van Edward van der Velde? Hij schrijft jeusgdromans. Ik, als volwassene, vind ze ontzettend mooi geschreven.
'de dagen van de bluegrassliefde' bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raad iedereen dit boek aan: aanrollende golven van peggy nichelson. Ben er helemaal fan van. Erg simpel, beetje goedkoop maar heerlijk romantisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk hier eens bij:
http://www.chicklit.nl/

Er zijn ook leuke boeken bij Bruna voor maar € 5, --- maffe vakantie verhalen, zon zand zee.
Niet te moeilijk en wel gezellig voor je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbonden verleden van Martin Pampiermole
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind korte verhalen altijd erg leuk voor vakantie. Tussen de bedrijven door even 1 of 2 verhaaltjes lezen.

Kees van Kooten en Yoep van 't Hek schrijven erg leuk. De boekjes kosten ook niet veel, dus als je ze uit hebt, kan je ze op je vakantieadres achterlaten voor de volgende gasten. Kan je weer meer soeveniers meenemen op de terugreis.