Ik heb hier een site waar je wellicht wat aan hebt:

http://www.paardenboekhandel.nl/?menu=category&categoryID=449486
ik neem aan dat al de boeken die hier staan ook in de bieb te krijgen zijn.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lucky luke en jolly jumper!! werkt altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Het witte paardje van Elizabeth Goudge
- Mist van Greet Beukenkamp
- Mila's toverlied van Federica de Cesco
- Tienduizend witte merries van Diana Lee Wilson
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een serie Paardenfluisteraar van Henriëtte Kan Hemmink (uitgeverij De Eekhoorn) ik denk dat je die wel leuk vindt. Daar zijn volgens mij afgelopen najaar weer nieuwe delen van uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aurea, de wilde pony van Christine Linneweever .
Maisa, de dappere arabier van Christine Linneweever .
______________________________________________
aurea, de wilde pony gaat over een pony uit de vlaktes in engeland .wilde ponys dus . maar de kudde wordt te groot en ze halen elk jaar 3 ponys uit de kudde .
zo gaat aurea van de vlakte tot bijna in het slachthuis.
gelukkig word ze dan gered , maar door wie ???
als je geintreseert bent moet je het maar kopen , meer verklap ik niet .
--------------------------------------------------------------------------
maisa, de dappere arabier gaat over een showpaard waarvan de moeder te veel bloed heeft verloren en vlak na de geboorte stierf . maar het niet op mensen heeft gemunt . ze is het mooiste paard van de wereld en bijt mensen en valt ze aan . totdat op een dag paardendieven haar komen stelen . ze wilt ontsnappen maar ze verwond zich . zo beland ze in een manege voor gehandicapten .
ze maakt kennis met een blind meisje en tenslotte word ze bereden door haar . maar haar vorige eigennaar vindt maisa terug . zal maisa dan toch weer een showpaard worden ondanks haar verwondingen en littekens ?
zullen maisa en het blinde meisje elkaar ooit terug zien ?
wat doen ze met maisa als ze geen prijzen meer wint ?
als je het antwoord op die vragen en vele anderen wilt weten moet je het boek maar lezen . ik ga hier niet het hele verhaal opschijven !
--------------------------------------------------------------------------
de uitgeverij van de 2 boeken is kluitman .