Komt door een heel menselijke natuurlijke eigenschap.....nieuwsgierigheid. Je kent al een deel van het verhaal. Je zit er al in. Je wilt dan ook wel weten hoe het afloopt. Zo kun je het boek ook voor jezelf, in je hoofd, afsluiten. anders blijft er een open eindje over, en daar houden de meeste mensen niet van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je bent dan gewoon benieuwd wat er zal gebeuren. Heb ik ook. Ik heb wel es een keer zonder dat ik het wist van 22.00 tot 02.00 gelezen :P. Maar het is dus gewoon omdat je wil weten wat er zal gaan gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wilt weten hoe het afloopt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je zelf in de hand.
Maar een mens,is nieuwsgierig,en wil altijd meer.
Maar zo,n boek wat spannend en eng is moet je gewoon uitlezen.
Als het te eng wordt,lees dan het engste gedeelte overdag.
Dat neemt al een stuk spanning weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft de schrijver van het boek het dan goed gedaan!
Zo spannend gemaakt, dat je het boek gewoon niet opzij kunt leggen maar het absoluut uit wilt hebben. Want je WILT weten hoe het afloopt. Daarom lees je het uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je wilt weten wat er nog gaat gebeuren hoe eng het ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt de rest lezen, je vind de spanning leuk. Omdat je echt in het verhaal zit.