Is het boek Een bestseller schrijven voor Dummies alleen voor als je een roman wil schrijven?

Ik wil een Kinderboek & Thriller schrijven is het boek dan Een bestseller schrijven voor Dummies wel voor mij, ik heb ergens gelezen dat alleen het Genre Roman aan bod komt. Ik zou niet weten wat voor andere boek ik het beste kan gebruiken. Is dit boek dan nog wel handig te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een thriller is ook een roman. Een roman is namelijk een fictionele tekst in prozavorm, daar vallen thrillers ook onder.

Het beste antwoord

Ik denk dat die 2 wel overeenkomsten hebben in opbouw:kinderboek en roman.
Het gaat gewoon om een verhaal, met begin en einde. Je hoeft er geen( of weinig) achtergrondinfo voor op te zoeken, zoals bij historische of misdaadverhalen.
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door zo'n boek te lezen word je niet meteen een goede schrijver natuurlijk.
Maar alle tips die je krijgt over het schrijven van een boek, wat voor boek dan ook, zijn natuurlijk meegenomen.

Een bestseller schrijven voor Dummies

In deze complete handleiding leert ervaringsdeskundige Bart Van Lierde je alles over het schrijversvak: hoe kies je een genre? Hoe werk je een karakter uit? Hoe schrijf je een dialoog?
En, misschien wel het belangrijkste, hoe vind je een uitgever? Met zijn handige tips richt Van Lierde zich op de allround schrijver, of die nu fictie of non-fictie schrijft.