Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag leuke ideeen voor verhalen inde avontuurlijke richting.

Ik denk zelf aan iemand die dingen otdekt, en dat er van alles tegenzit. Zo ken je beetje wat ik bedoel. Vraag voor meer duidelijkheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijven = zelf bedenken, zelf creatief zijn. Als ik een geniaal idee heb voor zo'n boek, schrijf ik het zelf...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je lezen of schrijven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Een goed verhaal, of boek, BEGINT met een idee.
Dat idee wordt dan in je hoofd een verhaal.
En dan is het nog de kunst om het mooi op te schrijven.

Het moet dus wel een idee van jezelf zijn,
anders maak je nooit iets origineels.
Er zijn al zo veel boeken geschreven met het idee wat jij nu noemt.
Misschien moet je eens naar de bibliotheek en een heleboel avonturenboeken gaan lezen.
Als je dan nog een oorspronkelijk idee hebt, maak daar jouw eigen verhaal van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was eens een man die besloot de wereld te gaan verkennen. Hij pakte het hoognodige in een rugzak, deed zijn beste wandelschoenen aan, nam zijn stok in de hand en vertrok. Wat hem overkwam mag je zelf bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jasmin de gemancipeerde licht neurotiese draken jager met ptss die gedwongen word door haar benarde financieele situatie (kan de rekeningen voor het onderhoud aan haar kasteel niet meer betalen)een nieuwe draak te gaan vangen.ze ondervind onderweg well wat problemen door haar hoge leeftijd en het feit dat ze wat bijziend is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Haar grote dosis geluk en komleet gebrek aan besef van de wereld om haar heen helpt haar er samen met het stug volharden in verouderde principes voor dat haar quest slaagt en ze thuis komt met een oude draak met een rokers hoestje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele van de meest gelezen verhalen beginnen met:
"Er was eens..."
en eindigen met "En ze leefden nog lang en gelukkig"

Onderweg van begin tot eind gebeurde er genoeg avontuurlijks. Ze maakten reizen en kwamen wolven, heksen of lelijke jonge eendjes tegen...

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad eigenlijk zelf op een idee komen. Maar je kunt zoiets doen als, dat iemand te horen krijgt nog maar een paar maanden te leven. En in die tijd nog allemaal dingen wil ontdekken etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding