Ik heb een vraag over het boek Atonement van Ian McEwan. Waarom heeft Lola het verborgen gehouden over Marshall?

of de nederlandse versie Boetekleed. Er bestaat ook een film van. Ze heeft briney gewoon laten zeggen dat het Robbie was zonder erop in te gaan. waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heb ik het wel mis hoor (het is een tijd geleden dat ik het gelezen heb), maar ik denk vanwege het volgende. Hoewel Lola besefte dat Marshall flink over de schreef was gegaan moet ze toen al een zwak voor hem hebben gehad (later zijn ze getrouwd, dus erg kwalijk heeft ze het hem nooit genomen). Dat door haar zwijgen Robbie de bak inging valt haar natuurlijk zwaar aan te rekenen. Maar doordat Briony Robbie valselijk beschuldigde (die én van lage afkomst was én zowiezo een "vunzerik" was, die het gedaan hád kunnen hebben; Lola kende de inhoud van de verkeerde versie van zijn brief), ontsnapte Lola aan een moeilijk dilemma. Door te zwijgen koos ze voor de makkelijkste weg en de tol werd betaald door een "minderwaardig" figuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de site!