Zijn gratis ebooks altijd oude boeken?

Ik kon wel iets vinden over enorme bestanden met e-books die in de USA copyright vrij zijn en die zou je gratis kunnen downloaden. Maar dat zijn dan toch al hele oude boeken, of vergis ik me.

Ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste gratis natuurlijk maar als ik alleen gratis boeken van meer dan 30 jaar oud kan vinden lijkt het me toch niks

Wie heeft ervaring?

13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
bol.com adventskalender heeft bij 8 december en 20 december een gratis ebook staan (kort boekje) http://www.bol.com/nl/m/service/adventskalender/index.html
Dit zijn nieuwe boeken.

Antwoorden (3)

Vaak zijn dit inderdaad oude boeken, omdat daar geen copyright meer op zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Illegale e-books kunnen heel recent zijn. Dus nee, e-books zijn niet ALTIJD oude boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze legaal zijn dan zijn het meestal wel oudere klassiekers als Alleen op de Wereld, Ben Hur, Jules Verne etc etc.
Op Bol.com staan ook al redelijk wat gratis nederlanse en engelse boeken. Toch zeker een tijd leesplezier!
Er zijn soms ook gratis nieuwe boeken te vinden van vaak onbekende schrijvers die graag bekenderwillen worden.