Wie vind jij de beste auteur aller tijden?

En waarom...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bhagwan Shree Rajneesh... Hij schreef 1300 Boeken... en allemaal goed in mijn optiek... (ik heb er zelf 800 alleen van hem) Toegevoegd op 29-05-2009 18:22:03 Omdat zijn boodschap de waarheid is in elk boek... en niet ´n waarheid, maar de waarheid... En waarheid is iets dat altijd zo is, altijd zo was en altijd zo zal zijn... Pas dan is het waarheid...

Saskia Noort, Zinderend spannend haar boeken

Bronnen:
http://www.saskianoort.nl/

Theodore Dalrymple, pseudoniem van Anthony M. Daniels. Vanwege zijn ontzettend overtuigende, en toch humoristische schrijfwijze, waarin zijn politieke visie op een meesterlijke manier in verscholen ligt. Vooral 'So Little Done', in het Nederlands verschenen als 'De filantroop', is een aanrader.

OSHO Hoewel hij de boeken niet zelf schreef , maar wel de woorden sprak. OSHO is de latere naam van Bhagwan Shree Rasjneesh

Macchiavelli, omdat zijn werk na eeuwen nog steeds actueel is.

Fransesco Petrarca

J.K. Rowling. Het gehele verhaal in 7 delen klopt helemaal, elk detail en hoe ze er opkomt!! :O Ik snap het niet.. Ze is geweldig! HarryPotter is leuk!

Tolkien. Ook al heb ik veel gelezen en vind ik veel schrijvers steengoed (Robert Musil, James Joyce, Petrarca, John Irving, Annie MG Schmidt, Toon Tellegen, etc), de boeken van Tolkien zijn DE boeken die ik steeds weer uit de kast haal en nogmaals lees. Ooit op mijn vijftiende besmet met de Hobbit en De ban van de ring, heb ik alles tenminste vijf keer gelezen. En zijn sprookjes: subliem!

Roald Dahl! Geweldige stijl en hij heeft zoveel mee gemaakt, zoals hij beschrijft in zijn twee boeken boy en solo. Echt prachtig om te lezen.

Net als Helmer pak ik de boeken van Tolkien telkens weer uit de kast. Ook George Orwell blijf ik lezen... Na deze grote namen wil ik ook Jane Austen noemen. Haar boeken lijken gedateerd, maar als je er voor gaat zitten zijn ze erg scherp, en houden ze ook nu nog een spiegel voor!

Laurie McBain...schrijft romannetjes, 'Tranen van goud' is mijn lievelingsboek. Ik heb het vaak gelezen, over liefde, sex en aantrekkingskracht... Toegevoegd op 29-05-2009 20:57:58 Ohw ja ik vergeet gewoon bijna de waarom..ik vind haar manier van schrijven mooi...hoe ze schrijft over liefde...over sex...sex is niet gewoon sex meer..maar liefde bedrijven...het één worden tussen twee personen die zoveel liefde voor elkaar voelen..

Net als twee voorgangers hier duidelijk J.R.R. Tolkien. Rond mijn 17e De Hobbit meegekregen van een vriendin. Ik moest met de trein naar huis en ben begonnen... Elfen, draken, hobbits, dwergen... Bijna had ik hem aan de kant gelegd met als reden: "Niets voor mij". Maar goed, ik had niets anders te doen... Een kwartier later vergat ik bijna uit te stappen omdat ik zo in het boek verdiept was. Eerst de hele serie van mijn vrienden geleend. Daarna voor elkaar gekregen de hele serie zelf aan te schaffen. Ook dit was nog neit genoeg, ik moest ook nog de engelse versie hebben, die met die mooi tekeningen van Alan erin... Ondertussen heb ik de verhalen zeker al een keer of 5 gelezen. De filim ook vele malen gezien. Meestal vind ik een film veeeeel minder dan het boek. Hier vond ik de film maar iets minder dan het boek. Goed, ik miste enkele in mijn ogen toch belangrijke karakters als Tom Bombadil, maar over het algemeen genomen vond ik dat ze het heel mooi verfilmd hebben. Kijk nu al uit naar de filmversie van De Hobbit.

Simone van der Vlugt.... Omdat ik door al haar boeken geboeid ben, van het begin tot het einde, ik baal als het boek uit is, ik moet nu weer zolang wachten op de nieuwe!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100