Kent iemand goede literatuur boeken van verhalen die zich rond de middeleeuwen afspeelt ?

Ik heb er 4 nodig en één moet uit de tijd 1800 komen en één uit de 18e eeuw.

Bedankt!

Toegevoegd na 7 uur:
Ja sorry ik heb het waarschijnlijk niet goed toegelicht, maar er moeten 3 uit de middeleeuwen komen en 1 die zich afspeelt in de 18e eeuw of 1800 (dat ben ik vergeten).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de middeleeuwen zijn de jaren 500 tot 1500
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de vraag staat dat de boeken over de gebeurtenissen in de middeleeuwen moeten gaan, maar geschreven zijn tussen 1700 en 1800 of rond 1800.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, op zo'n fiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, dan is de vraag onduidelijk gesteld.
Ik lees eruit: 4 boeken, waarvan 2 uit de middeleeuwen en 2 van 1700-1800.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dan heb ik de vraag ook verkeerd begrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet hoor Covered, misschien heb JIJ het wel goed begrepen!
Vraagsteller kan beter de vraag toelichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je afspelen in een bepaalde periode, of geschreven in een bepaalde periode?

Het beste antwoord

De middeleeuwen zijn niet de jaren die jij beschrijft, maargoed.

Een schitterend gebrek van Arthur Japin speelt zich af rond 1730.
Geweldig boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Marieke van Nimwegen is wel wat ouder maar toch literatuur

Toegevoegd na 42 seconden:
begin 16e eeuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlopig deze boeken uit de Middeleeuwen:

Karel ende Elegast stamt uit ca. 1270
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karel_ende_Elegast
Mariken van Nimwegen speelt zich af rond 1518
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mariken_van_Nieumeghen
Tijl uilenspiegel is van rond 1500
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijl_Uilenspiegel

Er is een serie boeken van de Engelse schrijfster Ellis Peters (vertaald) die zich afspeelt in de 12e eeuw. Het zijn detectives rond een monnik: Broeder Cadfael
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Leeuw van Vlaenderen of de Slag der Gulden Sporen (meestal kortweg "de Leeuw van Vlaanderen" genoemd)
van Hendrik Conscience (1838). Het boek vertelt het verhaal over de Guldensporenslag in 1302

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan hem gratis downloaden bij het "Gutenberg project"
http://www.gutenberg.org/ebooks/15682

Toegevoegd na 13 minuten:
Als het ook vertaalde literatuur mag wezen, dan kan je ook denken aan:
* Ivanhoe (van Sir Walter Scott uit 1819)
* Notre Dame de Paris (van Victor Hugo uit 1831)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Middeleeuwen, dat is wel vroeger, hoor dan de jaren 1700-1800.
Zoek je jeugdboeken of literatuur voor volwassenen?
Ik geef je hier enkele jeugdboeken:

Middeleeuwen:
Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman
Hanne Simonsdochter van Thea Beckman
Het duivelskind van Kolet Janssens
Bieke van Antwerpen van Christine Meerbeke
De schreeuw van Katelijn van Maria Jacques

Verdwenen vaders van Janne Ymker
Zwarte sneeuw van Simone van de Vlugt
De bende van Jan de Lichte van Louis Paul Boon
Vogels voor de kat van Jessie Marijn
De bende van de bokkerijders van Ton van Reen

Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reineard de vos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeugdboeken zijn hierboven al gegeven, als je wat verder door wilt: de boeken van Monaldi en Sorti. Heerlijk spannend leesvoer!

Toegevoegd na 1 minuut:
En literatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan wat je interessant vind he... Koning arthur is intressant, inkoppertje natuurlijk... ik las altijd de dingen waar een film over gemaakt was...maak het zoveel makkelijker, ik adviseer je wél om dan ook écht het boek te lezen he..;)