Waar kan ik boeken vinden die over "Alles" gaan ?

Ik weet niet goed hoe ik daarop moet googlen.
Heb een tijdje terug "A brief history of everything gelezen" van Ken Wilber en daar was ik behoorlijk van onder de indruk.
Ik zou wel meer van die complete wereldvisies willen lezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is trouwens geen complete wereldvisie... Het beschrijft maar een deel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk deel is er volgens jou weggelaten dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe leven kan ontstaan, wat de kleinste deeltjes zijn c.q. waar 't uit bestaat, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat er wel in hoor. Volgens Wilber bestaat het allemaal uit holons die zich steeds ontwikkelen naar een hoger en beter niveau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je die holons weer in kleinere stukjes deelt, wat heb je dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb je nog steeds een holon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een holon is deelbaar. Maar als 't deelbaar is, dan is 't geen theorie van alles - want als je 't kan delen, en oneindig door gaat met delen, hoe weet je dan of je dan niet uiteindelijk op iets anders uitkomt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mja volgens zijn theorie, is zelfs het allerkleinste deeltje een holon. Hij heeft het helemaal niet over moleculen of atomen. Volgens zijn visie is een cel een holon die zich ontwikkeld naar een verbeterde holon.

Het beste antwoord

A Briefer History of Time van Stephen Hawking misschien?
http://www.amazon.com/Briefer-History-Time-Stephen-Hawking/dp/0553804367
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien niet precies wat je zoekt, maar "maps of Time" van David Christian behandeldt het ontstaan van het heelal tot aan de verfijnde maatschappij. Is wel in het Engels, maar ik vond dat het wel redelijk makkelijk weglas.

Toegevoegd na 1 uur:
behandelt met dt? wat heb ik gesnoven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb net een omschrijving van de inhoud gelezen op amazon.com en die lijkt me ook best interressant.
wat vind je van deze?
een reeks van de vereniging van verenigde naties
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die serie is misschien best interessant, maar dat zijn geen boeken die over alles gaan. Ik denk dat er geen hoofdstuk is over hoe het leven ontstaan is bijvoorbeeld.