Wat is een goede vergelijkende zin voor (zie bij uitleg)?

Ik schrijf een liefdessong, en weet alleen niet meer wat een goede vergelijkende zin is voor dit.

Ik heb je nodig
(en dan nu een vergelijking van iets wat iets nodig heeft)

kan iemand mij daarmee helpen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb je nodig; Zonder jou lukt het niet. Geen leven zonder jou. Iets, iets nodig; Niet compleet zonder jou.

Zoals een pen zonder papier niet de mooiste dingen kan schrijven Zoals een vis zonder water niet kan overleven Zoals een piano zonder toetsen maar geluidloos is Zoals een bloem zonder water zal verdorren

Zoals wereld niet zonder de zon kan Zoals ik niet zonder zuurstof kan Zoals een schilder zijn verf Toegevoegd na 43 seconden: Correctie: Zoals de wereld niet zonder de zon kan Toegevoegd na 9 minuten: Als een mobiel een simkaart nodig heeft Als een computer niet (lang) zonder stroom kan

De ultieme 'ik heb je nodig'-klassieker: A woman needs a man like a fish needs a bicycle.

Zoals de aarde de zon

Zit hier iets bij ? Jij bent als het koele water waar ik mijn dorst in les en als de rode wijn die rijpt al in een fles. jij bent als de zon die heerlijk mijn bleke huid verwarmt jij bent mijn maatje in goede en slechte tijden, die me omarmt jij bent als het verkoelende bad waar ik me heerlijk in baad jij bent mijn echte kanjer heel vroeg ’s morgens of ‘s avonds laat jij bent de man/ vrouw waar ik naar hartelust van kan dromen jij bent de lieverd waar ik bij thuis kan komen en Jij bent als een ster in de nacht, Een lichtpunt in mijn leven Zo teder en zo zacht Aan jou wil ik megeven. Toegevoegd na 48 minuten: als een wagen zonder wiel als een bakker zonder brood als een zee zonder vis als een koning zonder kroon als een sint zonder mijter als een bril zonder glazen en nog een van vroeger: als een kachel zonder kolen.

Bronnen:
http://www.gedichten-freaks.nl/447419/

Zoals; De maan de nacht nodig heeft Mijn lippen de streling van de jouwe, Mijn dorst het water nodig heeft, Een bloem de warmte van de zon, De aarde de regen nodig heeft. Mijn vlam jouw vuur nodig heeft om te kunnen branden,

Ik heb je nodig, zoals zeilen de wind, liefde een kind, de schaar een lint, commentaar overbodig, ik heb je echt nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100