Waarom zijn schilderijen van Herman Brood zoveel waard?

Ik ben echt geen cultuurbarbaar hoor, van een mooi stuk kunst kan ik best genieten en van de meeste schilderijen begrijp ik heel goed waarom het zoveel waard is.
Maar de schilderijen van Herman Brood begrijp ik niet, en dan vooral deze niet:

http://link.marktplaats.nl/382835922

Dit is zo simpel (bijna kinderachtig (ik hoop dat ik niemand beledig)) dat kan toch geen €3.500,00 waard zijn? Waar zit hier de waarde in? Als dit schilderij niet had bestaan, en IK had het geschilderd, dan zou het geen drol waard zijn, correct?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herman Brood is beroemd en dood. Pas als een kunstenaar dood is (en zijn werken schaars worden), stijgen de prijzen van zijn kunstwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrees niet, over 10.000 jaar worden jouw schilderijtjes ook veel waard, mits ze goed bewaard zijn gebleven.

Antwoorden (2)

dat komt gewoon om dat zijn naam eronder staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het €3.500.- waard zal zijn, moet nog blijken, misschien wel veel meer. Dat heeft te maken met vraag en aanbod, alsmede de reputatie van de kunstenaar. Daarbij opgeteld, dat er geen schilderijen van zijn hand meer komt maken de schilderijen van hem, die er nu zijn schaars. Het is gewoon handel, net als met andere goederen. Er zijn verzamelaars die een bepaalde som over hebben voor " een Brood", dezelfde verzamelaar heeft misschien geen stuiver over voor "een Vincent" (jouw avatar) ;) Jij kan misschien precies dat schilderij maken maar het heeft dan geen toegevoegde waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, ook al vind ik er persoonlijk niks aan
+1 (goedmakertje :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je :)