Heeft iemand nog goede ideeen voor een visualisatie van de gevolgen van onze wegwerpmaatschappij/massaproductie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

moeilijk te visualiseren is dat niet, het wordt steeds erger en over een jaar of 20 is het een grote puinhoop en troep die we nergens meer kwijt kunnen, we begraven ons zelf in het wegwerpafval, wordt tijd dat we er meer bij stilstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Aarde als leeggelopen 'bal', die als kom dient voor een hele hoop afval.

De leeggelopen Aarde symboliseert dan de grondstoffen die uit de aarde 'gezogen' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie de aardbol 'en profil' als een bal met overgelopen gebieden en bergen afval waartussen alleen de vermogenden der aarde nog kunnen leven. Op hooggelegen gebieden dan hè. Omdat er op land geen plek meer is om te dumpen wordt het in de zeeën/rivieren/oceanen gedumpt en die stromen op gegeven moment over, de grond raakt nl. ook verzadigd.
Misschien is dit een 'doemscenario' en ik zal het niet meer meemaken, maar de volgende eeuw is er best kans op als we zo doorgaan.
13 jaar geleden
Je bedoelt zoiets als deze foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Welke foto?
itsme
13 jaar geleden
hoe kan je nou aan een plusje komen als je vergeet om de essentie van je antwoord erbij te plaatsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik mij ook af. LOL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemde zaak ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig dat jij het je ook afvraagt, maar alsnog het plaatje niet erbij doet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je je avatar?
Doe eens iets wat bijna niemand doet of zou doen.
Probeer de andere kant eens te laten zien, en stap uit de grote massa doemdenkers en mopperaars (die er in heel veel gevallen veel over praten, maar nèt zo hard meevervuilen en consumeren)
De lucht is veel schoner dan in de jaren '70, de auto's zijn zuiniger (en veiliger), het water in de rivieren is schoner, we hebben kringloopwinkels, spaarlampen, koelkasten, vriezers, tv's zijn zuiniger, we hebben scharreleieren, scharrelvlees, natuurvoedingswinkels, milieu-effect-rapportages, en als ik nog even door ga, zit ik snel aan mijn maximum 2500 woorden.
Begrijp me niet verkeerd: er moet nog heel veel gebeuren, en er deugen, vooral in de bio-industrie een heleboel dingen nog niet. Maar ik vind het effectiever om het zo nu en dan ook eens van de andere kant te bekijken, dan alleen maar te treuren. Iedereen kan er gewoon aktief aan meedoen. Je glas naar de glasbak brengen, op een politieke partij stemmen die milieu belangrijk vindt, niet iedere maand het nieuwste mobieltje kopen, beetje zuinig zijn met energie, de fiets eens pakken ipv de auto, en naar de kringloop gaan als je een schemerlampje nodig hebt. Laten we het eens wat meer hebben over wat we wel hebben bereikt en optimistisch zijn. Dat is in ieder geval effectiever dan al dat geklaag hoe erg het toch wel niet is. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooi betoog, maar niet echt een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je wel een beetje gelijk in.
De vraag was of iemand ideeen had. Ik heb alleen ideeen gegeven, en niet geantwoord hoe dat dan te visualiseren.
Een foto van Lowlands na een dag festival.
13 jaar geleden
http://www.chrisjordan.com/gallery/rtn/#cans-seurat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleed een kind aan met plastic zakjes en Mac Donalds-bakjes. Daar kun je heel makkelijk een leuk jurkje van maken.

Of de Elpeehoes van Oxigene van Jean-Michel Jarre, natuurlijk. Een klassiekertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oudere die bij het afval gezet wordt omdat deze persoon geen economisch nut zou hebben (let op mijn formulering)