Hoe heten die afbeeldingen van een soort patronen waar je als het ware 'doorheen' moet kijken om er een figuur, bijv. paarden, in te zien?

Die figuren lijken dan naar voren te komen en hebben hetzelfde patroon als de achtergrond.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Dat zijn driedimensionale plaatjes, bekend als '3D-afbeeldingen'.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben er net zelf achter gekomen dat zo'n plaatje een stereogram heet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of eigenlijk: een autostereogram.
Ze heten ook wel "Magic Eye" plaatjes.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O ja, nu herinner ik me dat ook weer. Dankjewel.
Die heten ook wel "sterogrammen".

Toegevoegd na 3 minuten:
"stereogrammen", dus.
Met excuus aan kruidenvrouwtje. Had haar reactie niet gelezen.