Dat verschilt per persoon, ik vind het erg lastig en ben er dan ook heel erg slecht in, maar er zijn vast ook mensen die dit heel erg goed kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Bekijk je eigen handen maar eens, maar dan wel aandachtig, . dan weet je waarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen handen zeker wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar is niets aan.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaja, de havisten pik je er hier zo uit.
Persoonlijk vind ik het heel moeilijk om een oog te tekenen/schilderen, moeilijker dan handen.

Dus het zal per persoon wel verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit bij een schilderes gewerkt en die vondt paarden het moeilijkst. Met handen had ze geen problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezichten zijn het moeilijkste om echt goed te krijgen. Dat komt doordat daar alle emoties en uitstraling van een persoon in worden weergegeven. Het valt veel meer op als er aan een gezicht iets niet klopt dan, bijvoorbeeld, een hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Valt mee. Moet gewoon even goed stilhouden, dan kan wel. Is pas moeilijk als handen steeds bewegen, want dan met de kwast ernaast enzo, en niet meer nou keurig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Portretten zijn het moeilijkst te schilderen. Met dieren, voorwerpen en landschappen zeggen mensen veel minder snel dat het niet lijkt. Met een portret hoeft er maar een heel klein detail niet te kloppen of niet in de juiste verhouding te zijn of het portret 'klopt' niet. Dat is vooral vervelend als iemand zo'n portret lange tijd aan z'n muur heeft hangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar handen zijn ook moeilijk om onder de knie te krijgen. Veel oefenen dus: Door met een hand de andere hand te schilderen. Er zijn ook houten modellen te koop bij de kunstbenodigdheden winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=p2-aheNqhRM&feature=player_embedded

Als je kijkt op bovenstaande link niet echt, maar is dat niet met alles? Je hoeft niet persee precies gedetailleerd handen te tekenen zoals Albrecht Dürer of de studie van het oog van M.C. Escher. De één zal het moeilijk vinden en de ander met meer aanleg zal er zijn /haar hand niet voor omdraaien. Het is net waarin je meer oefening en interesse hebt. Sommigen hebben er een natuurlijke aanleg voor om te tekenen en sommigen hebben er gewoon geen gevoel voor en kunnen het ook nooit leren.Tekenen kun je leren, maar je moet er wel een zeker gevoel voor hebben om er een echt goede tekening van te maken. Trouwens, wat is goed? Dit is puur een kwestie van smaak. Ik kan zelf goed tekenen, kinderen, dieren, bloemen, stillevens, maakt niet uit. Leg bij mij een hand neer en ik teken hem precies na. Ik vind dit dus niet moeilijk maar vraag mij niet om een portret te tekenen.
Wel van een dier, maar niet van een mens. Een gezicht met het karakter erin, dat vind ik het moeilijkste wat er is om te tekenen.
13 jaar geleden
als het gaat om een gedetailleerd schilderij is het haar nog 10 keer moeilijker.
handen worden wel vaak als moeilijk ervaren