Wie kan mij iets vertellen over deze vaas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De tweede foto is veel te onscherp. Kan je daar een betere voor in de plaats zetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks!
ik heb inmiddels foto veranderd en een filmpje toegevoegd. Vooral de groene kleur en de afbeeldingen vind ik interessant. Is dit een vaas of een urn? Is hij bedoelt voor toeristen? Waarvoor is deze vaas bedoelt, zit er een gedachte of verhaal achter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij eenmalig gebakken porcelein(biscuit) en nogal rijkelijk beschilderd met een Chinese voorstelling van spelende kinderen. Hoewel een en ander er Chinees uitziet behoeft het, dat nog niet te zijn. Staat er een merkteken in de bodem aan de buitenzijde van de vaas? Zo ja, dan valt te bezien of het Chinees aardewerk is. Zo niet dan kan het van alles zijn. Chinese vazen werden voor allerlei doeleinden gebruikt, zowel voor bewaar als voor sier ook als bloemenvaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kun je zien of het chinees of japans is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor jullie reacties, erg leuk! onderkant van het deksel is een lastig verhaal omdat ik het heel moeilijk op de foto krijg. er is met soort rode inkt twee verticale streepje geplaats, de eerste 2 maal zo lang als de tweede. Daarna een plusteken en een O. Dus drie tekens in totaal....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duidelijk een chinese vaas aan de draaien en de tiepiese jongetjes te zien. Ik denkt dat je het best naar een kenner kan gaan in een antiekwinkel of op beurzen. Ook kun je de foto een keer doormailen naar mensen die in een chinese winkel werken die weten er vaak ook meer over of misschien weten ze er bij een chinees restaurant wel meer over. veel succes met het vinden van meer info. Ps: het is trouwens een hele mooie vaas.☺

Antwoorden (1)

lijkt meer op een gember pot