weet iemand van wie het schilderij is met een portret van een vrouw met een soort slangenhaar?

uit de stroming het symbolisme. ik heb geen foto, sorry.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik weet niet of je Medusa bedoelt, maar als je 'Medusa portret' of 'Medusa painting' intikt op Google dan vindt je wel een aantal portretten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat was 'm. Dankjewel!
Waarschijnlijk bedoel je Medusa, een persoon uit de Griekse Mythologie.
Dit is een van de beroemdste schilderijen van haar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Medusa_by_Carvaggio.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad medusa, ze is zo bekend omdat ze met haar lelijkheid mensen kon verstenen. Toen haar hoofd er al af was is die ook nog gebruikt om atlas te verstenen. Haar hoofd staat ook afgebeeld op het schild van de Romeinse godin Minerva. Maar dat staat allemaal op wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht bedoel je Medusa? Griekse mythologie. Zoek bv. in Wikipedia voor meer info. Kom je stukje verder mee, hoop ik. Als zij inderdaad degene is die je zoekt, kan je vervolgens "googl'en" naar Medusa afbeeldingen... misschien zit het door jou gezochte portret daartussen en vind je de maker ervan. Succes!