Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

weet iemand van wie het schilderij is met een portret van een vrouw met een soort slangenhaar?

uit de stroming het symbolisme. ik heb geen foto, sorry.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
766

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik weet niet of je Medusa bedoelt, maar als je 'Medusa portret' of 'Medusa painting' intikt op Google dan vindt je wel een aantal portretten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat was 'm. Dankjewel!
Waarschijnlijk bedoel je Medusa, een persoon uit de Griekse Mythologie.
Dit is een van de beroemdste schilderijen van haar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Medusa_by_Carvaggio.jpg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad medusa, ze is zo bekend omdat ze met haar lelijkheid mensen kon verstenen. Toen haar hoofd er al af was is die ook nog gebruikt om atlas te verstenen. Haar hoofd staat ook afgebeeld op het schild van de Romeinse godin Minerva. Maar dat staat allemaal op wikipedia.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht bedoel je Medusa? Griekse mythologie. Zoek bv. in Wikipedia voor meer info. Kom je stukje verder mee, hoop ik. Als zij inderdaad degene is die je zoekt, kan je vervolgens "googl'en" naar Medusa afbeeldingen... misschien zit het door jou gezochte portret daartussen en vind je de maker ervan. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding