Welke taal is dit?

een afbeelding van een icoon

Picture for question
4 maanden geleden
2.8K
erotisi
4 maanden geleden
Ciryllisch?
Vortexxx
4 maanden geleden
Is geen echte taal, er zijn haast geen repeterende tekens te vinden, ik heb al in dit zinnetje 24x een e geschreven.
Amadea
4 maanden geleden
Nee, het is geen Cyrillisch.
Inekez1
4 maanden geleden
Het is een oude vorm van cyrillisch. Elke taal en schrijfwijze verandert door de jaren (eeuwen) heen. Een handgeschreven Nederlandse tekst van honderd jaar oud is voor een buitenstaander al niet meer herkenbaar als nederlands. De tekst van deze afbeelding kun je dan ook niet 1:1 herleiden naar het huidige cyrillische schrift. Maar er zitten heel veel herkenbare tekens in die ook nu nog bijna hetzelfde geschreven worden in het cyrillisch. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Old_version_of_the_Cyrillic_alphabet.svg
wilkers
4 maanden geleden
Het heeft wel wat weg van (oud) Kerkslavisch
https://www.byzcath.org/forums/ubbthreads.php/topics/414539/thoughts-on-the-abandonment-and-recovery-of-church-slavonic
HannekeJanssen
4 maanden geleden
Ik denk inderdaad ook aan een oude vorm van bijv. Cyrillisch. @Vortexx: sommige talen kennen geen klinkers, dus het argument van een bepaalde klinkter niet zien gaat niet helemaal op....
Lezen van een "oude taal" kan lastig zijn, denk bijv. maar eens aan boeken in gothisch schrift. Je schijnt je daarin te kunnen oefenen, maar mij is dat nooit echt goed gelukt.....

Antwoorden (1)

wat je nu ziet is volgens mij de oud hebreeuws
4 maanden geleden