Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

je ziet wel eens schilderijen van een mens met een hondenhoofd. Ik vraag me af waar dit vandaan komt en welke stijl dit is en welke tijd dit komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag toevallig dat de poppen in de etalage bij de Vero Moda ook een hondenhop hadden. :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoek eens op google op 'Thierry Poncelet'. Die maakt ze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het betreft dan een mythologische figuur, Anoebis. Oorspronkelijk werd hij afgebeeld met een jakhalskop. Soms wordt hij geportretteerd als een wilde hond of een soort tussenvorm. Jakhalzen en wilde honden maakten de begraafplaatsen onveilig buiten de steden in het oude Egypte. De rol van Anoebis als god van de onderwereld gad aanleiding tot een logische keuze om hem als jakhals of hond af te beelden.

Toegevoegd na 44 minuten:
gad = gaf
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
In oude schilderingen worden mensen soms afgebeeld met een hondekop. Hiermee wordt gesymboliseerd dat een ongelovige (= hond) eenmaal bekeerd een mens (= christen) kan worden.
Zie de bron over Christophorus:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding