Wat voor (spiritueel?) symbool is dit?

Twee poppetjes aan elkaar vast, een ondersteboven. Herkent iemand dit teken? Wat betekent het? Dit is een hangertje voor aan een ketting.

Picture for question
8 maanden geleden
3.5K
SimonV
8 maanden geleden
?
Yin en yang worden in de regel met respectievelijk zwart en wit aangegeven. Yin en yang zijn 'gevangen' in een cirkel, dat symbool staat voor de tao. Welke gelijkenis zie je?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Yin_en_yang
Amadea
8 maanden geleden
Het feit dat geen enkele afbeeldingzoeker het voorwerp kan herkennen doet mij vermoeden dat het geen algemeen symbool betreft, maar een uniek door een kunstenaar ontworpen idee. Misschien naar aanleiding van het NS-logo, twee mensen die samen op weg zijn?
LotenLiz
8 maanden geleden
misschien wordt Ying en Yang uitgebeeld

Antwoorden (1)

Mogelijk dat het hangertje poogt een ideaal te tonen van de verbondenheid van de ene mens met de andere. "Slechts in verbondenheid met de ander zijn wij in staat het ware geluk te vinden. 'Getuigenis' probeert dit verlangen naar geluk en teken van hoop op een zinnelijke, fysiek ervaarbare manier te tonen door deze verbondenheid in een innige verstrengeling op een luchtige en liefdevolle manier te tonen
8 maanden geleden
SimonV
8 maanden geleden
En dan hang hierbij iemand op z'n kop?