Plaasterbeelden zijn gemaakt van gips, een wit poeder dat wordt gemengd met water om een pasta te maken die uithardt als het droog is. Ze zijn meestal zwaarder dan biscuitbeelden en hebben een ruwere structuur.

Biscuitbeelden zijn gemaakt van porselein. Porselein is samengesteld uit kaolien (een witte kleisoort), kwarts en een veldspaat, en gebakken op een hoge temperatuur.
Biscuitbeelden hebben een gladdere textuur en zijn delicater dan gipsen beelden. Je kunt zachtjes op het beeld tikken met je vingernagel of een klein voorwerp zoals een pen. Als het een dof geluid maakt, is het waarschijnlijk gips. Als het een helder geluid maakt, is het waarschijnlijk biscuit.
11 maanden geleden
Een plaasterbeeld en een biscuitbeeld kunnen op het eerste gezicht vergelijkbaar lijken, maar er zijn enkele verschillen. Een plaasterbeeld is meestal gemaakt van gips en heeft een ruwe afwerking. Een biscuitbeeld daarentegen is gemaakt van ongeglazuurd keramiek en heeft een gladde, matte afwerking. Biscuitbeelden worden vaak gebruikt als basis voor verdere decoratie of glazuur.
11 maanden geleden