Waar komen deze beeldjes vandaan?

Zo'n 25 jaar geleden deze beeldjes aangeschaft, maar vergeten waar ze van origine vandaan komen (land/regio).

Iemand een idee?

Picture for question
een jaar geleden
1.4K
Antoni
een jaar geleden
@Han, misschien kan men je helpen bij het Nationaal Museum van Wereldculturen. Zie de website https://www.tropenmuseum.nl/nl/over-het-tropenmuseum/stichting-nationaal-museum-van-wereldculturen. Het Nationaal Museum van Wereldculturen (NMvW) is een fusie van het Afrika Museum in Berg en Dal, het Rijksmuseum Volkenkunde in Leiden en het Tropenmuseum in Amsterdam. Het Wereldmuseum in Rotterdam hoort ook bij het NMvW.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Meestal zijn dit massaal geproduceerde beelden die zo uit de fabriek komen en aan toeristen worden verkocht.
De culturele waarde is meestal nihil.
Maar ja... De kans bestaat dat u een echt stuk hebt. Dat is erg lastig beoordelen vanaf een plaatje. (Nog los van het feit dat ik sowieso geen kenner ben.)
Amadea
een jaar geleden
Zijn ze van metaal of hout, wat is de hoogte ervan, hoe ben je eraan gekomen?
Han
een jaar geleden
Ok Antoni, dankjewel, ga ik zeker raadplegen.
Han
een jaar geleden
@ Amadea De beeldjes zijn van (zwaar) hout en ik heb ze ooit in een (derde?) winkeltje gekocht in Zoetermeer, maar die bestaat niet meer of zijn verhuisd.

Antwoorden (1)

Als ik naar het snijwerk kijk en de hoofddeksels die de beeldjes op hebben zou ik zeggen Indonesië maar het kan ook een ander land in d8e regio zijn. Weet wel dat er in die regio, net als andere pleken in de wereld, al vanaf de 1800s dit soort dingen geproduceert worden puur voor de toeristen industrie.
een jaar geleden