ls dit een beeld van Leon Spilliaert?

Op een veiling in Nederland staat een bronzen beeld te koop. Gesigneerd door Spilliaert. Op de site staat "LEON SPILLIAERT" Is dat mogelijk? Ik vind geen enkel brons onder de naam van Leon Spilliaert.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Dit is geen beeld van Leon Spilliaert, noch van beeldhouwer Pol Spillaert. De werken van Pol Spilliaert kenmerken zich door hun abstractie, met als vaak voorkomend thema de man-vrouwverhouding.
Het werk is van een andere Spillaert (zie afbeelding).
Met name dat van beeldhouwer H. SpilliArt.