Welk porselein-merkteken is dit? Ik kan de letters R en G lezen en dan staat er volgens mij nog een letter... misschien een A?

Het gaat om een porseleinen beeldje van ongeveer 4 cm hoog van een soort fantasie-insect (vlinder/ libelle met blauwe vleugels).
Ik weet niet hoe oud het is of waar het vandaan komt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Ik heb een collega gevraagd, hij verzamelt glas en aardewerk en weet er enorm veel van. Hij herkende het teken niet meteen:
"...Wel meen ik ‘bisquit’ te zien van rond 1900, en dan van de categorie ‘bazargoed’. Daarvoor werden nog wel eens mooie fantasiemerken gebruikt."
Hij heeft er gisteren zijn boeken op nageslagen:
"Ik kan in mijn merkenboeken niets vinden. Vermoedelijk toch een fantasie- of gelegenheidsmerk."

Dus geen product van een gevestigde keramieker, gewoon een leuk oud beeldje, vrees ik.