Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wie de schilder is?

Dit schilderij heeft altijd in mijn ouderlijke huis gehangen. Nu heb ik het geërfd en ben ik benieuwd wie het heeft geschilderd en idealiter welke plaats afgebeeld wordt. Iemand enig idee over een van beide zaken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K
bamibal
6 jaar geleden
Het is een schilderij van Remmerswaal. Er is niet veel over hem bekend. Wel dat hij werkte vanuit Den Haag. Mogelijk is dit dan ook een stadsgezicht van Den Haag.
Amadea
6 jaar geleden
Óf het schilderij is niet origineel, óf jouw huisgenote vindt het lelijk en wil het wegdoen. Het staat namelijk op Marktplaats te koop...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! En ja, het staat inderdaad op marktplaats. Wij gaan verhuizen en mijn vrouw is enthousiast aan het opruimen. Ik was wat minder enthousiast dat het schilderij op marktplaats terecht kwam, ook al stond het al weer even bij ons in de garage. Dus toen kregen we een discussie over het schilderij en de herkomst en wilde ik er ook het fijne van weten!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De handtekening is van de tussen 1880 en 1920 werkzame Haagse kunstschilder M. Remmerswaal. Hij schilderde topografische voorstellingen en landschappen. Zijn naam is alleen bekend van een aantal gesigneerde schilderijen in particuliere collecties en op de kunstmarkt. Er is helaas geen nadere informatie te vinden.
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding