Wat is de betekenis of de nederlandse vertaling van Le Corbusier?

De franse architect Charles Edouard Jeanneret gaf zich zelf het pseudoniem Le Corbusier, wat betekend dit pseudoniem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Afgeleid van ‘Lecorbésier’, de naam van zijn overgrootmoeder. Het werd door hem vanaf 1920 gebruikt als auteur, vanaf 1922 als architect evenals in het burgerlijk leven en vanaf 1928 als schilder. In de jaren ‘20 nam hij de Franse nationaliteit aan.
Toegevoegd na 29 minuten:
Zie tekst afbeelding en bron 1 (vrij vertaald) Volgens Engelstalige website lijkt het een eerder (en enigszins onvriendelijke) alias, die hij gewoon besloot te houden. Het komt voort uit het Frans voor "de kraai-achtige ". Vanwege het ontbreken van een voornaam, hebben sommige ook gesuggereerd dat het suggereert een "fysieke kracht zo veel als een mens", en wordt geassocieert aan het Franse werkwoord courber=buigen.

Zie bron 2.
(vrij vertaald) de naam gegeven aan een lelijke vriendin van een waaayy hete vent, meestal een man die je wilt en denk dat verdient iemand die veel beter dan de kraai, zoals jij! kraaien zijn over het algemeen erg lelijk en vet en zijn achterlijke neuzen, oh wat fucktards! kraaien over het algemeen boyfrends accquire door te stelen, zodat ze zijn door de mens stelen hoeren en soms geverfde delen van het haar, rood is de slechtste kleur van allemaal. CROWS MUST DIE