Hoe maken ze van die 'magic eyes' zoals deze http://www.themuffin.net/j/magiceye.jpg ?

En heeft iemand een tip hoe je goed kan kijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Deze beelden heten autostereogrammen. Ze worden gemaakt met speciale computerprogramma's.

Meer informatie vind je in de eerste Bron. Daar staat ook hoe je ze het beste kunt bekijken.

Jouw term "magic eye" is een soort merknaam - de eigenlijke afbeeldingen heten, zoals gezegd, autostereogrammen. Zie de tweede Bron.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een Nederlandstalige uitleg gevonden - zie de derde Bron. Deze is echter wel veel beperkter dan de Engelstalige uitleg in de eerste Bron.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat doen ze met software... dus daar zijn programma´s voor... Hoe doen ze dat? Er is een plaatje met kleuren, waarbij de kleur de hoogte moet worden in het 3D plaatje... Hoe witter het is hoe dichter het bij het oog moet komen en hoe zwarter hoe verder weg het moet komen...

als je goed kijkt dan zie je diepte, daarvoor moet je precies op de goede afstand van het beeld gaan zitten... je ziet een herhaald beeld om de zoveel pixels... het herhaalt zich steeds over de breedte... je moet ervoor zorgen dat twee opeenvolgende beelden elkaar overlappen, dan zit je goed... en als dat zo is dan gaat na een paar seconden je hersenen er een 3D beeld van maken... dat gebeurt automagisch, daar zijn je hersenen namelijk in getraind... je linkeroog ziet dan het rechtergedeelte en je rechteroor het linkergedeelte van de overlapping... en het is zodanig gemaakt dat de hersenen er een 3D plaatje van kan maken... het plaatje dat je opstuurde is twee handen links en rechts die een kuiltje openmaken... je kijkt als het ware in een borst/oog van binnenuit...

je kunt het beste steeds dichterbij het scherm gaan zodanig dat het overlapt precies... en als dat zo is, wacht dan even tot je hersenen het 3D beeld kan decoderen... het is heel makkelijk als je het kunt en heel moeilijk als je het nog nooit gedaan hebt... oefening baart kunst... ook hier...