Ik schilder een grijze kathedraal in het wit :heiligschennis of conceptuele kunst?

In vervolg van de vraag over De mosselpot als conceptuele kunst, een nieuw voorstel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat heeft nu niets met Heiligschennis te maken.Je kunt de kleur naar eigen mening invullen.Ik heb ooit een bordeux/rode kerk met een gouden toren geschilderd.Prachtig.Kunst kent geen grenzen,en de witte onschuld is ook al jaren niet meer aanwezig.
Trouwens, misschien was de kathedraal in het verre verleden ooit wit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je de kathedraal wit schildert, waarom doe je dat dan? Iets is niet conceptuele kunst omdat je even een kleur verandert, je moet er wel een bedoeling mee hebben. Heiligschennis is het sowieso niet, ik kan me niet voorstellen dat iemand gekrenkt wordt in zijn geloofswaarden als de kathedraal wit wordt geschilderd in een schilderij, tenzij je er natuurlijk nog godslasterende graffiti bij schildert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat deze kleurkeuze met heiligschennis te maken heeft. Sowieso is een kathedraal een gebouw, is een gebouw, is een gebouw. Wat er eventueel in een kathedraal gebeurt (of niet) is belangrijker dan het gebouw zelf. En als jij het op een bepaalde manier wilt schilderen, doe je best zou ik zeggen, en maak er iets moois van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is toch jouw perceptie?
(Om over kleurenblindheid nog maar te zwijgen, maar alla...)

Dan zou de plafondschildering in het Vaticaan ook heiligschennis zijn (immers..kleur van de arm Gods?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik het goed voorheb, dan zal je verklaring, waarom je die kathedraal in het wit schildert, uitmaken of het conceptuele kunst is of niet ? Of zie ik dat verkeerd ? Ik heb de indruk dat het meestal de gedachte errond is, die het kunst maakt, en niet meer het object zelf. Heiligschennis is het natuurlijk in geen geval, toch niet in mijn ogen.