Kent de huidige generatie de grote filmmakers Bert Haanstra , Joris Ivens en Storck?

Naar aanleiding van een gesprek en de onderwaardering van het fimwerk van Joris Ivens, wel algemeen erkend als een universeel regisseur van de betere film.

In 1970 kregen wij les van progessieve Jezuieten over het baanbrekend werk van Ivens in de Borinage (mijnstreek bij Mons -bergen- waar Van Gogh een paar jaar verbleef. Ook zijn idealistische medewerking met Hemingway in de spaanse burgeroorlog(1936-39) werd niet achterwege gehouden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb er nog nooit van gehoord, en ik ben 27 :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nog nooit van een van deze filmmakers en ik val toch zeker wel onder de jongere generatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord is duidelijk nee.
De huidige generatie leert dat niet op school.