Hoe laat ik rook over de afbeelding zien?

Ik heb bijvoorbeeld een afbeelding zoals uit de bijlage.
Hoe zorg ik dat alleen de rook over een afbeelding komt zonder het witte eromheen? En de rook op de plekken waar het minder dicht is doorzichter wordt?
Ik gebruik photoshop cs.

Picture for question
4 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Open je rookfoto.
Je zou verwachten dat je de rook eerst uit de afbeelding moet knippen, maar het witte gedeelte wordt bij mij automatisch transparant.
Maak een nieuwe laag aan door op de nieuwe laag in het lagenpaneel te klikken, of gebruik de sneltoets CTRL + SHIFT + N).
Verwijder het slotje van de achtergrond.
Schuif vervolgens de nieuwe laag onder de achtergrond zodat de doorzichtige laag de achtergrond wordt. Deze laag heet door het verwijderen van het slotje, Laag 0 (Layer 0).
Door te schuiven met de balk van 'Dekking' (Opacity) kun je zelf aangeven in welke mate de afbeelding transparant wordt.

De doorzichtige foto kun je over een andere foto als nieuwe laag kopiëren.
Mijn resultaat:
https://ibb.co/fF3Sp5d