Wie weet waar deze beeldjes voor bedoeld zijn?

Ze zijn uit hout gesneden met zandresten. De grote is 18 cm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en hoeveel cm is de kleine?

Het beste antwoord

Die dienen om geld te verdienen aan argeloze toeristen. En gelijk hebben ze!

Ze zien eruit alsof ze van de Dogon in Mali zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of misschien zelfs Tellem (dan zouden ze een klein fortuin waard zijn, mits echt)

De houding met de armen omhoog wordt meestal geassocieerd met (vragen/smeken/binnen) om regen.
Het andere beelde roept amfibische associaties op,wat ook goed zou passen in de Dogon ideologie/iconografie.

Wat weet je zelf over de herkomst?

Toegevoegd na 6 minuten:
ideologie=mythologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon Geluk waarschijnlijk (want ze lachen en zo zien ze eruit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afgezien wat anderen al mailden: ze dienden, heel praktisch, als rugkrabber! Vandaar die handjes...