Ja hoor dat kan. Aquarelpapier is gemaakt om veel vocht op te kunnen nemen, maar dat komt eigenlijk (bij normaal schilderen niet door het papier heen. Als de ene kant droog is, zou je de achterkant dus ook nog kunnen gebruiken.

ik zou dat wel alleen doen voor studies, want je kunt natuurlijk niet beide zijden gelijk ophangen / tentoonstellen ; zelfs niet tussen dubbel glas, want dan zou de afbeelding doorschijnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het hangt een beetje van het papier af. Heel dik papier kan er beter tegen dan dunner papier. Toch is het vaak niet zo fijn de 2e kant te gebruiken.