wat betekent de vraag: noem twee functies die ontwerptekeningen voor derden hebben?

Ik snao deze vraag niet helemaal. Ik snap niet wat dat "derden" betekent. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Derden zijn andere personen dan degene die de opdracht verstrekte en degene die de opdracht uitvoerde. Denk bijvoorbeeld aan een bouwtekening: degene die het huis misschien zal willen kopen kan aan de hand van het ontwerp van de architect al bedenken of dat zijn of haar droomhuis zal worden.
Amadea
8 jaar geleden
Poet
8 jaar geleden
Derden kunnen dan zijn:
De bank die de hypotheek verstrekt en mbv de tekening kan inschatten hoeveel de waarde ongeveer zal zijn na de bouw en of het dus voldoende zal zijn als onderpand.
Ook de gemeente die namelijk kijkt of je plan aan de bouweisen voldoet en asn welstandseisen.
En omwonenden die inspreken op je bouwvergunningsaanvraag en adhv de tekening kunnen inschatten hoe het eruit zal zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt
Wel eens gehoord van de derde persoon?
Ik eerste persoon, jij tweede persoon en hij/zij derde persoon.

Een ontwerptekening moet niet alleen duidelijk uitstralen wat er bedoeld wordt maar er moet ook naar gebouwd kunnen worden. Dat moet niet alleen duidelijk zijn voor de architect(eerste persoon), maar ook voor de bouwer(tweede persoon) en de man/vrouw (derde persoon)die het object wellicht gaat kopen. Zo'n ontwerptekening moet dus ook voldoen aan een verwachtingspatroon.