waarom voorzien zeventiende-eeuwse tekenaars van de tempel van Salomo deze van uitzwenkende steunberen?

in de Bijbeltekst die de tempel beschrijft vind ik zulke steunberen niet terug.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat men in de 17 eeuw een groot gebouw waarschijnlijk niet kon voorstellen zonder steunberen.
En dat je die in de bijbel niet terugvindt kan zijn omdat de schrijver het niet belangrijk vindt om ze te benoemen. Of omdat ze niet nodig waren voor het verhaal.
Ik ken dat deel van de bijbel zo niet, maar het is leuker om dure kostbare dingen te beschrijven om rijkdom aan te tonen, dan steunberen die misschien overal te vinden zijn