Hoe kan ik tekenen?

ik hou heel erg van tekenen, maar als het op haren komt heb ik werkelijkwaar geen idee wat ik zou moeten doen
hetzelfde geld voor bijvoorbeeld kreukels in kleren
kan iemand me helpen om het uit te leggen?
bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Je moet vooral op schaduw letten, dat is het belangrijkste, daar maak je diepte mee. Een tip is, kopieer een foto in zwart/wit, trek deze over op een ander papier, dat gaat makkelijk als je de foto tegen een raam plakt en daar je tekenvel overheen plakt, je zal zien dat je vooral donkere en lichte delen krijgt, die samen een geheel vormen. Als je dit dan later uitwerkt begrijp je hoe je het moet doen. Met de donkere kleur maak je diepte in het haar, de lichte kleuren halen het juist naar boven. Bij een krul kleur je het bolle deel licht en het plattere donker, maak hier een mooie glooiïng in, door van licht naar donkerder te kleuren..
Bij kreukels gaat dat net zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je moet dun een zwart streepje in het shirt tekenen en dan met zwart er kleine dunne streepjes eromheen zetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb misschien een goede tip.
Kijk op google afbeeldingen met de zoekterm: coiffures. Legio kapsels waarmee je kunt oefenen. Doe het ook eens met pastelkrijt op karton en dan fixeren voor tegen het afgeven. Veel plezier en vooral succes.

Toegevoegd na 11 minuten:
Kijk ook eens op Tricots&More. In de marge van de webpagina kun je diverse stoffen uit kiezen. Je ziet daar allerlei patronen in die je als oefenstof kunt gebruiken bij het na tekenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen kan tekenen.

Het is handig om eerst een bepaalde kant te kiezen waar je op wilt oefenen. Er zijn vele tekenstijlen. Denk aan manga, anime, cartoon, realistisch etc.

Begin gewoon met simpele figuren.

Oefen door vele rondjes te schetsen tot je het goed genoeg vindt. Het klinkt misschien heel saai, maar veel mensen tekenen te sterk dus dit is de perfecte manier om dit te minderen. Zo wordt het minder lastig de basislijnen later te verwijderen.

Koop niet meteen een professionele tekenset van Faber-Castel van miljoenen euro's maar begin met een gewoon HB potlood en een gummetje.

Schetsen is heel belangrijk. Tenzij je de doodle-kant op wilt gaan, zou ik aanraden om erg veel te schetsen. Je kunt bijvoorbeeld moeilijk een oog in de juiste verhouding tekenen, zonder dat je het eerst even licht schetst.

Daarnaast is schaduw ook heel belangrijk. Door veel schaduw te gebruiken, maak je dingen een stuk realistischer.

Kijk anders naar video's op YouTube want daar zul je ook veel kennis opdoen.