Heb ik wiskunde nodig om fotograaf te worden?

Ik wil graag fotograaf worden, maar ik ben erg slecht in wiskunde. Op het eindexamen zou ik het er nog met een zesje ervan af kunnen brengen, maar ik wil er niks mee doen met mijn werk. Zou ik nog fotograaf kunnen worden, of is het het beste om een ander beroep te kiezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Antoni
10 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Fotograaf wordt wiskunde niet genoemd.
Antoni
10 jaar geleden
Enig technisch inzicht is wel nodig, en men moet kunnen (leren) omgaan met computer(fotobewerkings)programma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede portfolio is het allerbelangrijkste.
http://hobby-en-overige.infonu.nl/fotografie/22310-hoe-word-je-fotograaf.html
Ritsuka
10 jaar geleden
Op instinct kun je ook plaatjes schieten

Antwoorden (1)

Ik ben geen fotograaf maar ik werk met video.

Ik denk dat je niet echt fantastisch in wiskunde hoeft te zijn. Een basiskennis van wis- en natuurkunde (en dan bedoel ik echt basis!) is handig om te weten hoe je fototoestel in elkaar steekt. Brandpuntafstand, lenzen enzovoort.
Maar daarvoor hoef je echt geen ster in wiskunde te zijn.