Waarom wordt nagemaakte kunst, bv beelden kopieën of replica's genoemd, en nagemaakte schilderijen vervalsingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Van schilderijen bestaan wel degelijk ook replica's. Die worden gebruikt om de originelen te beschermen. Maar soms maakt iemand een schilderij na om het te verkopen alsof het 't origineel zou zijn en zodoende er veel geld voor te kunnen krijgen. En dan is het dus een vervalsing.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Soms zijn de originele werken te kostbaar of fragiel om te tonen, en worden replica's gebruikt. Dat is iets heel anders dan vervalsing; hetzelfde geldt voor beelden.
Van een replica is bekend dat het nagemaakt is. Van een vervalsing is het de bedoeling van de vervalser dat het niet bekend wordt, en dat hij/zij er goed aan verdient.