Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik kom uit op MPN (Meissen Porzellan Niedersachsen. Voor mij valt de MP van een Delftsblauw merk af en evenzo Maastricht Porcelein.

De letters van het logo zijn met elkaar verstrengeld. Zo is de P aan de M geplakt en is er vanaf de vlag van de P een soort backslash naar de laatste opgaande lijn, die dan, een met de driepoot(M), een N vormt. Zo kom ik dan op MPN Meissen Porzellan Niedersachsen. Maar ik durf niet te beweren dat die fabriek zulk soort Delftsblauw heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is zonder twijfel een vaas van de Delftsch Aardewerkfabriek "De Porceleyne Fles".
Die merktekens van een pot en letter J met een strepje door zijn overduidelijk.
Hoe oud? Het zal misschien voor het oprichten van de Aardewerkfabriek door Joost Thooft in 1877 zijn, de voorloper van deze was in 1659 opgerecht. Die letters op het vasje lees ik als MAV - Maar die Duitse Meissen Potterie-Manufaktuur heeft in geen geval met Niedersachsen een verbinding, omdat die stad Meissen in Sachsen is (niet "Nieder"sachsen!) en verder geen pot zondern twee zwarden, die elkaar kruisen als merk. Success ermee!