Hoe veel kost een borstbeeld van jezelf?

Ik begrijp dat materiaal kosten en grote variabele zijn maar ik heb het vooral over welke arbeidskosten ik kan verwachten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (4)

Arbeidskosten hangen volledig van de kunstenaar af. Als je een hobbyïst hebt, deze zal het misschien zelfs voor niets doen. Als je een gerenommeerd kunstenaar inhuurt, kan dat oplopen tot duizenden of tienduizenden euro's.

Ga eens naar de hobbywerkplaats in de dichtstbijzijnde stad. Daar zijn vaak vaardige mensen te vinden die er aardigheid in hebben om zoiets te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Materiaalkosten hoeft overigens niet de kop te kosten. Klei heb je al voor een paar tientjes, wil je het in brons laten gieten, dan praat je al gauw over heel andere bedragen. Reken dan niet op een beeld onder de 1000 euro, alleen al vanwege het gieten (dat naar weten niemand gratis zal doen)... Of het moet een heel klein bronzen beeldje worden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn kunstenaars die mooie dingen maken met een kettingzaag uit een blok hout. Materiaal hooguit een paar tientjes, arbeid een uurtje of twee met de kettingzaag in de weer.
Reële prijs hooguit enkele honderden euro's.

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar iemand met een laserscanner en een freesmachine en een kopie van jezelf laten maken in een zachte houtsoort, of in schuim (en dat dan weer afwerken met bijvoorbeeld gips)
Kosten -schat ik- materiaal 100-200 euro, arbeid ongeveer een dag, afhankelijk van de nabewerking 2 dagen: voor tussen de 500 en 1000 euro zou je iets 'moois' moeten kunnen hebben.

Laat je een gerenommeerd kunstenaar je beeld uit graniet houwen praat je al snel over vele weken werk, en daarmee vele duizenden euro's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een paar rollen gipsverband en een pakje boter koopt ben je het goedkoopst af. Smeer je torso in met de boter. Maak het gips nat en laat iemand je beplakkken. Niet rondom want dat krijg je het er niet af. Laat het drogen en beweeg dan iets je bovenlijf door spieren te spannen, ligt te draaien. Dan kun je hem eraf halen.
Desgewenst spuit je hem nog in een mooie kleur. Kan alles zijn, rood, zilver, brons.
Hartstikke mooi en niet duur!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een borstbeeld is iets meer dan een "beeld " van je borst...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hetzelfde kun je doen met je schouders, hals en gezicht. Ik zou t alleen niet in 1x doen maar dan lijmen.
Ik heb zelf een afdruk van mijn gezicht/hals. Erg mooi. En na jaren past ie nog steeds, je voelt waar het gezicht veranderd is...
Zo kun je ook een masker van je gezicht maken met gips zoals hierboven staat getypt en je kunt hetgeen je gemaakt hebt dan weer volgieten met bijvoorbeeld vloeibaar gips. Volgens mij heeft de bouwmarkt dat spul wel gewoon. En anders bij de hobby/kunstenaarsbenodigdheden winkel kijken.

Het is poeder dat je aanmengt met water. En dan giet je het in die mal van gips die je wel ondersteund met klei want anders breekt het misschien. Dan ff wachten (paar uur) en dan heb je een bijna 3d beeld van je hoofd of torso.

Bijna zeg ik want de onderkant blijft wel plat. Tenzij je de achterkant van jezelf ook met gips gaat beplakken en ook weer volgiet en laat drogen. Dan kun je ze op de een of andere manier aan elkaar lijmen en dan is het volledig 3d.

Oja bij je hoofd... doe wel een badmuts op en zorg voor voldoende ademgaten!!!
Het is vervelend om gips in je haar te krijgen maar nog erger om geen lucht meer te krijgen. Maar dat lijkt me logisch :P
Bronnen: