hoelang zit ecoline op je huid?

tijdens tekenen op school had iemand een flesje ecoline niet goed dicht gedaan en toen ik het oppakte kwam er best veel op mijn hand

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (3)

Hangt af van de behandeling. Kan week of twee blijven zitten als je niets anders doet dan gebruikelijk handen wassen/douchen. Kan dezelfde dag als je het behandelt met melk. In laten weken (bv wondgaas in melk dopen en op de huid plakken). Heb je toevallig ossegal in huis, kun je dat hierna opsmeren en wassen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst goed wassen met water en zeep, als dat niet genoeg is, dan met verdund bleekwater (chloor), dan is het er snel af, na een kwartiertje ongeveer. Wel je handen insmeren met handcreme of andere vettige creme omdat chloor je huid enorm uitdroogt.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je het niet verwijderd krijgt, of dat niet doet, dan is het niet te zeggen hoelang het duurt voordat de ecoline van je huid is afgesleten. Dat ligt eraan hoe vaak je je handen wast, of je veel ruwe voorwerpen vastpakt, deze versnellen het afslijten van de ecoline ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je handen een ca 10 minuten minuten laten weken in een warm badje met (haar)shampoo, daarna met gewone zeep nog even nawassen en eventueel je handen met een verzorgende creme insmeren.