Door ze hardop te oefenen, je hoeft ze ook niet letterlijk te kennen, als de verhaallijn maar klopt, dan mag je best improviseren, door de tekst iets te veranderen als je die even vergeten bent. Geef ook eens een voorstelling aan je familie of vrienden, zodat je weet of die het goed vinden, dan oefen je ook, welleswaar zonder medespelers, maar ook dit kan je helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jezelf inleven in de persoon die je moet spelen. Alleen domweg tekst van buiten leren is moeilijk. Als je denkt en handelt als de persoon die je speelt, dan gaat het een heel stuk gemakkelijker.
10 jaar geleden
Dat leer je door : herhaling, herhaling, herhaling en is ook erg afhankelijk van je geheugen. Bovendien kun je heel goed met iemand anders oefenen, jij je eigen tekst en de ander leest de andere rollen als ondersteuning, dat werkt het beste.