Wat is dit, het lijkt Chinees, ongeveer 20x30cm, 2 cm dik. Volgens mij van klei, of geperst hout?

Het lijkt Chinees, ongeveer 20x30cm, 2 cm dik. Volgens mij van klei, of geperst hout? Iemand een idee?

Picture for question
een jaar geleden
2.3K
ItisILeClerc
een jaar geleden
De foto is in spiegelbeeld.

Antwoorden (1)

Lijkt mij een chinese theetegel,vermoedelijk midden 20ste eeuw,zouden wel wat geld waard zijn.
Chinese theetegel/theeblok, geperste thee - Thee - China - Midden 20e eeuw
Winnend Bod:€ 191
Voor zo`n tegel werd 1 3/4 kilo thee tussen twee stenen geperst tot een plat blok.

Zo`n blok werd keihard, waardoor de thee geen vocht op kon nemen, maar ook niet kon uitdrogen.

Ter versiering werden de persen uitgegraveerd, zodat de theetegel aan beide kanten voorzien werd van een gravure: aan de voorkant met een Chinese voorstelling, aan de achterkant een eenvoudige vlakverdeling.
een jaar geleden