stroboscopische foto maken hoe en wat?

ik moet een stroboscopische foto maken hoe moet ik dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Ligt er aan, waarvan en wat voor stroboscoop heb je?
Met een electronenstroboscoop, zoals ze ze in ziekenhuizen gebruiken, is het niet zo moeilijk. Die kijken nl. via de computer, kan je opslaan en afdrukken. Met een eenvoudige stroboscoop, die o.a. gebruikt wordt om via een bougie-gat in een motor te kijken, wordt het moeilijker. Tegenwoordig wordt hier echter ook de zgn. videoscoop voor gebruikt, daar maak je ook opnames mee.
14 jaar geleden
Gebruik een donkere omgeving. Zet je camera op een statief en gebruik een lange sluitertijd en een niet te groot diafragma. Neem een losse flitser in je hand of een zaklantaren die je aan en uit kan doen. En loop langzaam voor de camera rond terwijl je af en toe flitst of de zaklantaren aan en uit doet die je op jezelf gericht heb staan. Het resultaat is een spookachtige foto van jezelf terwijl je je verplaatst. Je ziet jezelf dus een aantal keren op de foto. Leuk om te doen !!! Probeer maar uit.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook mijn antwoord +1