Lampen vanuit de zijkant van het toneel. Dit licht wordt veel gebruikt om bewegingsvormen te accentueren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijlicht of strijklicht. Dat laatste zie je vaak het beste in een bos in herfsttooi. Schuine banen invallend licht tussen de bomen door. Geeft mooie effecten. Zeker als het een beetje deemster (versluierd/heiïg is).