Waarmee kun je inkt uit een balpen mengen?

Ik moet voor een opdracht met balpen inkt schilderen. Maar ik kan geen middel vinden om deze inkt te mengen. Het is namelijk niet op waterbasis, maar op oliebasis. Met aceton werkt dit wel, maar op het moment dat ik mijn kwast in de inkt zet is de aceton al vervlogen. Het lukt ook niet met medium voor olieverf.. Heeft iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

probeer water met ecoline dit is wel wat lastiger schilderen je kan ook waterverf gebruiken PAS OP!!!!!! als je ahw 2 natte vlakken tegen elkaar aanlegt lopen deze in elkaar over
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer een beetje plantaardige olie, zoals sla- of olijfolie. Of spiritus, is geen olie maar verdampt iets minder snel dan aceton denk ik.