Bestaan er cursussen om goed te leren beeldhouwen en/of schilderen als je al de basisvaardigheden hebt?

Zo ja, hoe kan ik vinden?
Het mag ook een workshop zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In alle media worden workshops aangeboden op het gebied van beeldende kunst. Ook in wijkwinkels en gebouwen of bibliotheken.Er bestaan cursussen voor het leren van basisvaardigheden op allerlei kunstzinnig gebied of wat er voor doorgaat. Geen cursussen voor het maken van een topstuk. Daar zult u zelf aan moeten poetsen.
Cursussen die door "bekende kunstenaars " als workshop worden gegeven hebben vooral een dekkend financieel karakter omdat in de kunst zelf geen droog brood valt te verdienen.
Iets maken, een schilderij of een beeld, kan iedereen. De kunst is om het tegen een behoorlijke prijs te verkopen.
Ga dus met uw basisvaardigheden aan de slag en we zien u tzt in de Kunsthal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iets maken kan iedereen? Nee hoor. En als je ravensberger en rob ross daartoe rekent, nou ja, die discussie ga ik niet eens aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bob Ross; zo heet die vent.

Andere antwoorden (4)

Er bestaan uiteraard curcussen voor beeldhouwen & schilderen.

Meestal worden deze gegeven door kleine groepjes mensen in je regio.
Je kunt dus het beste even informeren bij de plaatselijke schilderclub.

Ik weet niet waar je woont, maar misschien staat hier een club tussen die dicht bij je in de buurt ligt.
http://schildercursus.jouwpagina.eu/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die bestaan. Kijk in de gids van jouw gemeente bij hobbywerkplaatsen en culturele centra. Of let op de advertenties die mensen die een cursus geven hebben geplaatst in de weekkrant, het aanplakbord in de bibliotheek of supermarkt. Er zijn veel beeldend kunstenaars die cursussen voor gevorderden verzorgen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En staat het niet in de gids, kun je ook altijd nog even de gemeente opbellen die horen dat soort dingen ook wel te weten.
Ja, zoek op internet met jou regio en dan wat je wilt. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk bij de volksuniversiteit bij jou in de buurt, daar zijn beginners- en gevorderden-cursussen.
Kijk op het prikbord van een kunstenaarsbenodigdhedenwinkel naar advertenties of informeer bij de balie naar beeldend kunstenaars die zij kennen die cursussen verzorgen.