Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een oud schilderij gekregen uit 1938 hij is geschilderd door J.V.D. venne, maar ik kan zijn naam nergens vinden weten jullie meer?

None

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
J.v.d. Venne
Pieter2011
11 jaar geleden
Zet je vraag even op dit forum: http://www.museumserver.nl/phorum/list.php?3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb via wikipedia de naam van Adriaen Pietersz. van de Venne gevonden. Delft 1587/1589. Ik denk alleen dat jouw schilderij niet past in de stijl van zijn tijd. Eerlijk gezegd dacht ik aan Schelfhout (een van de) of aan de Haagse school bv. Weissenbruch. Hoewel die stijl nogal afwijkt.Het lijkt mij een bekend schilderij. Wellicht geschilderd naar...Dat gebeurt veel een schilderij na schilderen en dan tekenen met nr.van de Venne bijvoorbeeld. Ik ben erg benieuwd. Succes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de negen omdraait dan komt het een stuk dichterbij. Ik wilde er maar mee aangeven dat V .D. Ook héél goed "van de" of "van der" kan betekenen en dan zoekt het wellicht wat makkelijker op google. Bovendien zou het óók familie kunnen zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding