Hoe schilder je bier?

Ik ben een totale nieuweling op het gebied van schilderen (of kunst in het algemeen trouwens), en wil makkelijk beginnen. Door bier te schilderen. Gewoon een schilderij gevuld met bier en schuim bovenop, zonder glas ofzo dat maakt het alleen maar moeilijker.

Ik heb al acrylverf, een doek en kwasten. Maar nu?
Hoe vindt ik de juiste kleur geel? Hoe krijg ik het effect dat het ook echt een lekkere frisse vloeistof lijkt? Hoe krijg ik de kleurovergangen van donker naar licht die je in een biertje ziet (volgens mij wordt het donkerder tegen het schuim aan en langs de randen)?
En wat me vooral het moeilijkste lijkt: hoe krijg ik de koolzuurbubbels in het bier en in het schuim?

Bedankt voor iedereen die tips kan geven waar ik iets aan heb!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik schilder zelf en geef je graag dit advies..De kleuren die je nodig hebt voor het schilderen van bier zijn oker,wit,bruin en donkerblauw.Het bier opzetten met okergele verf .Je neemt een plaatje van het bier dat je wilt schilderen en kijkt er goed naar met je ogen wat dichtgeknepen zodat je goed de contrasten ziet in het te schilderen plaatje. Waar je lichte plekken ziet neem je oker met wat wit en gaat dat dan voorzichtig in de nog natte oker poetsen.Waar het donkerder is doe je het zelfde maar dan met oker met een héél klein beetje bruin er door..De bubbels in het schuim kun je bijv. krigen door eerst het wit te schilderen en daaroverheen te deppen met een stukje (natuur)spons...Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Begin eens met een boom, een stilleven of een zelfportret.
Vloeistof is een van de moeilijkste dingen om te schilderen.
Ik zou daar dus niet mee beginnen om niet gedesilusioneerd te raken.
Succes met je kunstenaarschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens in de bibliotheek een boek kunnen halen over schilderen met acrylverf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog niet eens zo'n gek idee, je hebt er werkelijk mooie boeken over +
Ik teken veel en als je begint met de lichte kleuren , maak je de overgang steeds een stukje donkerder.
Begin eerst met een proefje te maken door de kleuren verf te mengen, die je wilt hebben.
Voor de bier kleur zou je donkergeel kunnen mengen met iets wit en iets oranje, echt een tipje.
Zo meng je telkens iets van kleur erbij tot jouw gewenste kleur.
Voor het schuim zou ik het met een bv een theezeefje proberen, een harde kwast, waar nauwelijk verf op zit, die haal je dan over het zeefje op enige hoogte, met grijs/wit.
Zoals ik al eerder zei, maak eerst een proefje, anders is meteen je hele schilderij verpest.
Succes, leuk hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed van je +
Bier moet je drinken, en niet schilderen... Na 6 flesjes kan ik heel goed bier schilderen, maar daarvoor niet...

Dus probeer het zelf, neem eerst 6 pils en schilder dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst moet je leren te kijken!!!
Kijken is de basis voor schilderen.
Leren kijken is erg moeilijk en kost veel tijd.
Als je hebt leren kijken heb je deze vraag niet meer nodig.
Dan weet je hoe je bier moet schilderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Begin simpel en gebruik de avatar van Biertje als voorbeeld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +
Afhankelijk van de samenstelling van de verf krijgt de verf eigenschappen die het geschikt maakt voor specifieke toepassingen. Op het verfblik vindt u verder gegevens over de ondergrond waarop de verflaag goed kan hechten. De keuze voor de juiste verf betekent niet alleen een mooier eindresultaat, maar ook een langere levensduur. Verf die u voor een vloer of trap gebruikt moet een hardere laag geven dan de verf waarmee u een kastje schildert. Verven die u buiten gebruikt, moeten bestand zijn tegen krimpen en uitzetten van het hout, en moeten kunnen ademen, zodat vocht in het hout naar buiten kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraagsteller wil een kunstwerk maken niet de keuken verfen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koddige reactie, heeft heel weinig met het verven van een schilderij te maken maar leuk geprobeerd (bezig meubel te verven ?)
Je zou een mooi helder plaatje kunnen uitzoeken op internet, die uitprinten en naast je schildersezel hangen. Wanneer je hem wat vaker afdrukt kun je op de print ook uitttesten of je de goede keur hebt.

Toegevoegd na 17 seconden:
kleur